FAQ

Bobbie vintage by Bobbie Bodt

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Wanneer je al een bestelling hebt gedaan en toch van gedachte bent veranderd, dan is het mogelijk om je bestelling te annuleren door dezelfde dag contact met ons op te nemen via info@bobbievintage.nl. Zet hierbij in het onderwerp ‘bestelling annuleren’. Als dit niet lukt binnen deze tijd, dan kan je het pakketje retourneren. Volg hiervoor ons retourbeleid.

Wat moet ik doen als ik een defect en/of verkeerd product ontvang?
Als je een product hebt ontvangen dat beschadigd en/of verkeerd is door een productiefout, stuur dan direct een mailtje naar info@bobbievintage.nl met daar in een foto van het product en je ordernummer. Je ontvangt van ons een verzendlabel om het product op onze kosten retour te sturen..

Mijn order is niet compleet, wat moet ik doen?
Stuur een mailtje naar info@bobbievintage.nl.

Het lukt niet om mijn bestelling af te ronden, wat moet ik doen?
Kom je in het bestelproces niet verder en wordt je betaalmethode niet geaccepteerd? Het kan zijn dat je niet door het proces heen komt, omdat iemand je net voor was en het laatste item besteld heeft. Indien je de browser al een langere tijd open hebt staan, refresh dan de pagina om te zien of het item nog beschikbaar is. Mocht het daarna nog steeds niet lukken, mail ons dan via info@bobbievintage.nl.

Er ging iets mis tijdens het plaatsen van mijn bestelling, hoe weet ik dat mijn bestelling gelukt is?
Als het bedrag is afgeschreven en je hebt nog geen orderbevestiging ontvangen, adviseren wij om contact met ons op te nemen per mail via info@bobbievintage.nl. Wellicht is het verkeerde mailadres ingevuld of is de orderbevestiging in je spambox aangekomen.

Is het mogelijk dat mijn bestelling als een cadeautje ingepakt wordt?
Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om je bestelling als een cadeautje in te pakken, maar wie weet in de toekomst!

Wat zijn de verschillende betaalmethodes?
De verschillende betaalmethodes waar je mee kunt betalen zijn iDeal, Visa en Mastercard.

Kan ik mijn geld terugvragen als de prijs van een eerder gekocht artikel veranderd?
Als wij er voor kiezen om een product af te prijzen of korting te geven, dan gaat het om een tijdelijke actie. Prijzen worden beïnvloed door de voorraad, vraag en aanbod. Helaas is het niet mogelijk om het verschil in prijs retour te ontvangen.

Ik woon buiten de EU, worden er extra kosten voor verzending buiten Nederland in rekening gebracht?
Mocht je buiten de EU wonen en iets willen bestellen via onze website, dan kan het zijn dat er importkosten en belastingen in rekening worden gebracht.

Made to order – hoe werkt dit?
Wij geloven in een eerlijke en duurzaam productieproces. Al onze items worden in kleine hoeveelheden in een Atelier in Nederland geproduceerd. Om overproductie te voorkomen hanteren wij een Made to order concept. Dit betekent dat onze sieraden pas worden geproduceerd nadat de order is geplaatst.

Levertijd
De levertijd van vintage ringen en/of items die wij op voorraad is 4 tot 5 werkdagen.

Bij ‘made to order’ sieraden geldt een levertijd van 6-8 weken.

Kan ik mijn adres wijzigen nadat ik besteld heb?
Als je een bestelling hebt geplaatst en verkeerde adresgegevens hebt ingevoerd of wilt veranderen, dan kan dit door zo snel mogelijk een mailtje te sturen naar sieraden@bobbievintage.nl Zet hierbij in het onderwerp ‘adres wijzigen bestelling’.

*Heb je alleen een typfoutje gemaakt bij het invullen van de straatnaam? Geen zorgen, dit wordt automatisch aangepast door het verzendbedrijf waarmee je pakketje verstuurt wordt.

Kan ik een datum en een tijdslot kiezen dat mijn bestelling bezorgd wordt?
Helaas is het niet mogelijk om een datum en een tijdslot te kiezen bij het plaatsen van een bestelling. Wij verwerken en verzenden onze orders altijd zo snel mogelijk, zodat je deze snel in huis hebt!

Wat zijn jullie verzendmethodes?
Binnen en buiten Nederland versturen wij onze orders via DHL.

Ik heb mijn bestelling nog steeds niet binnen, wat kan ik doen?
Mocht je jouw pakketje nog steeds niet hebben ontvangen, dan adviseren wij om de tracking van je pakketje te bekijken.

Ik heb mijn bestelling nog steeds niet binnen, wat kan ik doen?
Mocht je jouw pakketje nog steeds niet hebben ontvangen, dan adviseren wij altijd om de tracking van je pakketje te bekijken.

Staat deze wel aangemeld maar nog niet op verstuurd, dan zijn wij nog bezig om je bestelling in te pakken en op te sturen. Mocht je pakketje al even in het sorteerproces zitten, stuur ons dan een mailtje naar sieraden@bobbiebodt.nl met daarin je ordernummer.

Mocht het pakketje vermeld staan als afgeleverd, maar heb jij deze nog niet ontvangen? Controleer dan goed je brievenbus voor een briefje met informatie van de koerier.

Wat gebeurd er met mijn bestelling als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Mocht het zo zijn dat je niet thuis bent wanneer je pakketje bezorgd wordt, dan kan het vaak alsnog bezorgd worden als brievenbus pakketje. Kan het het niet door de brievenbus, dan zal de koerier een briefje achterlaten met informatie of het bij de buren bezorgd is of dat het af te halen is op een service punt.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Wanneer je een bestelling hebt ontvangen maar toch niet helemaal tevreden bent, dan heb je altijd de mogelijkheid om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Volg het onderstaande stappenplan om Bobbie Vintage producten te retourneren.

1. Stuur een mailtje naar sieraden@bobbiebodt.nl waarin je aangeeft dat de bestelling retour komt. Vermeld hierbij je naam, adres en het ordernummer.

2. Verpak de items in de originele doos of een andere stevige kartonnen doos. Vermeld hierbij je naam, adres en het ordernummer. Zorg dat de doos goed dicht is gemaakt, bijvoorbeeld met tape.

3. Stuur het pakketje met tracking code naar het onderstaande adres.

Bobbie Bodt
Box A1986
Postbus 9607
1006GC Amsterdam
Nederland

Let op: De kosten voor het retourneren van je bestelling nemen wij niet voor onze rekening en we raden het aan om een bewijs van verzending met traceergegevens bij je te houden. Als het retourpakket verloren raakt is dit niet onze verantwoordelijkheid.

Wat gebeurt er als ik mijn pakketje later retour stuur?
Probeer altijd je pakketje binnen 14 dagen na ontvangst retour te sturen.
Mocht dit toch niet lukken en wij ontvangen je retour later dan sturen wij het pakketje weer terug.

Hebben jullie mijn retour ontvangen?
Een retourpakket komt aan bij ons distributiecentrum, daarna verwerken zij dit vervolgens logistiek en administratief. Hierna krijgen wij bericht dat jouw retour is verwerkt en dat wij een terugbetaling in werking kunnen zetten. Binnen 2 weken na ontvangst van je pakketje ontvang je van ons een bevestiging dat je retour is verwerkt en een terugbetaling in werking is gezet.

Is het mogelijk dat ik mijn items omruil in plaats dat ik geld retour ontvang?
Helaas bieden wij die mogelijkheid (nog) niet. Wil je een nieuw item ontvangen, retourneer je ongewenste artikel voor een terugbetaling en plaats een nieuwe bestelling op www.bobbievintage.nl. We proberen altijd te zoeken naar een oplossing, dus stuur alsnog een mailtje naar sieraden@bobbiebodt.nl en dan kijken we of het mogelijk is om voor jou een persoonlijke omruiling te regelen.

Ik heb meerdere bestellingen binnen gehad en wil deze tegelijk retourneren, kan dit?
Je kan natuurlijk altijd 2 bestellingen tegelijk retourneren in 1 zending. Dit scheelt jou niet alleen verzendkosten, maar is ook nog eens beter voor het milieu! Wel is het belangrijk dat je 2 aparte ordernummers vermeld. Hoe duidelijker, hoe beter!

Kan ik uitverkoop artikelen retourneren?
Je hebt altijd de mogelijkheid om je artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retour te sturen, of dit gekocht is in de uitverkoop of niet!

Hoe weet ik welke ringmaat ik moet bestellen?
Heb je hulp nodig bij het vinden van de juiste ringmaat? We hebben een snelle manier gevonden om je ringmaat te checken om er zeker van de zijn dat je de juiste maat besteld.

Optie 1: De meest nauwkeurige en veiligste optie. Ga langs bij jouw plaatselijke juwelier om je maat op te meten. Zij hebben hier speciale attributen voor om dit zo accuraat mogelijk op te meten.

Optie 2: Heb je al een ring die perfect past? Plaats de ring op een liniaal en meet de diameter van de ring. Zorg dat je de maat opneemt in millimeters en meet de binnenkant van de ring.

Optie 3: Je kan ook je ringmaat meten door de omtrek van je vinger te achterhalen. Neem hiervoor een touwtje en wikkel het om de vinger heen die je wilt meten, markeer met een pen waar het uiteinde van het touwtje het begin raakt. Meet daarna de lengte op met een liniaal in millimeters. Dit geeft je  dan de totale omvang van je vinger. Je kan de tabel hierboven gebruiken om je ringmaat uit te rekenen.

Hoe kan ik mijn sieraden het beste onderhouden?
Net als je kleding, moet je je sieraden eens in de zoveel tijd ook even wassen. Dit kan met een reinigingsbadje speciaal voor gouden sieraden, te koop bij de drogist of zelfs in sommige supermarkten. Let wel op met stenen, probeer deze niet onder te dompelen in het badje. Sommige stenen kunnen hier dof door worden. Vuil onder stenen kan je met een zachte tandenborstel en wat groene zeep weghalen.

Bieden jullie ook een reparatieservice aan?
Helaas (nog) niet. Wij raden aan om voor reparaties naar de dichtstbijzijnde juwelier te gaan.

Komen de vintage ringen weer terug op voorraad?
Helaas zijn al onze vintage ringen uniek en is er dus maar 1 exemplaar per ring beschikbaar. De reden dat er een ring weer voorradig komt, is dat iemand toch besluit om de ring te retourneren, vandaar dat je bij deze ringen wel de mogelijkheid hebt om je aan te melden voor de back-in-stock functie.

Hoe meld ik me af voor jullie nieuwsbrief?
Als je onze mails niet meer wilt ontvangen, kan je jezelf heel gemakkelijk uitschrijven door te klikken op ‘unsubscribe from this list’ onderaan onze marketing mails. Sommige mails blijf je ontvangen, zoals orderbevestigingen. Het is niet mogelijk om je hiervoor uit te schrijven.

Retouren en Ruilen
We hopen natuurlijk dat je tevreden bent met de aankoop. Als dat om welke reden dan ook niet het geval is, heb je 14 dagen vanaf de datum waarop je de bestelling hebt ontvangen  de mogelijkheid om het product of de producten naar ons terug te sturen. We garanderen een terugbetaling als het /de product (en) in perfecte staat en in de originele verpakking worden geretourneerd.

Copyright © Bobbie Vintage – Webdesign by Maack Production